Spółka CCGT Grudziądz, należąca do Energi z Grupy Orlen, rozpoczęła budowę rurociągów, którymi przesyłana będzie woda do i z powstającej elektrowni. Generalnym wykonawcą instalacji jest Budimex. Inwestycja ma potrwać do połowy 2024 r. - poinformowała w poniedziałek Energa.
Należąca do Energi z Grupy Orlen spółka CCGT Grudziądz rozpoczyna budowę ujęcia i magistrali przesyłowej wody koniecznych do prawidłowej pracy elektrowni w Grudziądzu. Obiekt będzie wyposażony w zamknięty system obiegu wody, aby ograniczyć jej pobór z Wisły do niezbędnego minimum.
Materiały z recyklingu zużytych łopat z turbin wiatrowych i betonu niekonwencjonalnego zostaną wykorzystane przez naukowców z Politechniki Rzeszowskiej do budowy dźwigarów hybrydowych, przeznaczonych do modernizacji oraz budowy obiektów mostowych.
W wtorek przed godz. 11 rząd rozpoczął obrady; ministrowie zajmą się określeniem listy inwestycji towarzyszących dla Centralnego Portu Komunikacyjnego, a także projektem nowelizacji tzw. specustaw przesyłowych dotyczących rozbudowy sieci przesyłowych energii elektrycznej, gazu i rurociągów paliwowych.
Rząd na wtorkowym posiedzeniu ma się zająć określeniem listy inwestycji towarzyszących dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Chodzi o inwestycje celu publicznego, jak m.in. linie kolejowe, drogi publiczne, urządzenia, obiekty mające znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania CPK.
Prezydent podpisał nowelę ustawy, która daje samorządom możliwość wprowadzenia zakazu ruchu samochodów o nacisku osi napędowej do 11,5 tony, ze względu na zły stan techniczny drogi - poinformowała we wtorek Kancelaria Prezydenta RP.
Sejm przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw, przygotowany przez Ministra infrastruktury.
Dla inwestycji towarzyszących Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu przewidziano stosowanie przepisów tzw. specustaw inwestycyjnych - zakłada projekt rozporządzenia. Mogą to być inwestycje dot. np. linii kolejowych czy dróg o znaczeniu dla CPK.
Określenie listy inwestycji towarzyszących dla Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada projekt rozporządzenia Rady Ministrów przygotowany przez pełnomocnika rządu ds. CPK. Chodzi o inwestycje celu publicznego, jak m.in. linie kolejowe, drogi publiczne, urządzenia, obiekty mające znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania CPK.
Mimo dynamicznego rozwoju branży TSL w ciągu kilku ostatnich lat, której udział w polskim PKB od czasów wejścia do Unii Europejskiej wzrósł prawie do 20%, lista problemów trapiących ten sektor gospodarki wydłuża się. Większość z nich jest dobrze rozpoznana i zdiagnozowana. Począwszy od braków kadrowych wśród kierowców, mierzonych w setkach tysięcy wakatów, poprzez rosnącą konkurencję na rynku wewnętrznym, aż do ciągle nowych regulacji prawnych, wszystko to składa się na obraz rynku niestabilnego i trudnego, z którym branża musi
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku